söndag 30 maj 2010

Happy Birthday Jänta

dag fyller vår sötaste lilla vovva 2 år!
Hon utvecklas hela tiden. Hon har hjälpt mig komma ur mitt torgskräck och min isolering.
Hon gör mig glad och får mig att röra på mig flera gånger dagligen. 
Hon har sett till att jag blivit lugnare och försiktigare.
Hon luktar gott på tassarna och har så mjuka öron så jag vill äta upp dom.. men det gör jag inte.
Hon är jättesmart och rolig, och egen. Och så vacker så jag nästan dör!

Jag trodde aldrig att jag skulle kunna älska en vovve så igen efter Stoj. Nu tror jag att det var han som skickade henne till mig!

Massa Grattis till vårt lilla sidenöra och TACK för att vi får ha dig hos oss!!!

Grattis till alla starka underbara mammor också nu på mors dag!
Och så har jag namnsdag. Veronica och Jänta på samma dag, det är ödet det!



It's our beloved dog Jänta's birthday today. Turning 2 years old.
She is progressing and learning all the time.
She has helped me not beeing so isolated and afraid of the outside.
She makes me happy and makes me get excercise every day.
She's made me calmer and gentler.
Her paws smell soo good and she has the softest ears. I just wanna eat them up, but I won't...
She is really clever and funny, and special. And oh so beautiful!

I did'nt think I could ever love a dog lika this again after Stoj died. Now I'm beginning to think that he sent her to me.

Many congrats to our sweetheart and THANK YOU for letting us be your family!

Happy mothers day to all you strong and wonderful mothers today!
And the name of the day in the chalender is Veronica.. Jänta and me on the same day, must be destiny!

3 kommentarer:

Nillano sa...

Hej vännen! Antigen är mitt minne kasst eller så har jag missat lilla vovvsingen som fyller två. grattis på två års dagen iaf ( iefterskott) ! Och på namnsdagen i efterskott!
Hoppas ni har det bra och mår bra! Tänker på er! I sommar syns vi kanske en del? Ni är välkommna och se hur vi har det när ni har tid och är i trakterna :) Var rädd om dig gumman! Puss och kram

Vivvo sa...

Hej vännen!
Nej, vi har ju inte pratat på länge så det har vi nog missat att prata om. Vi har haft henne i ett år.

Tack tack söta!
Ja vi kommer åtminstonde ses på bröllopet, och är vi hemma lite längre så kommer vi gärna och hälsar på!

Massa kramar

Nillano sa...

Hej! Ja då får ni komma och se hur vi har det :) Ska bli kul att ses! Kram kram kram