torsdag 4 mars 2010

Bloody Birthday and inspiration ...beware

Alrajt.. nu lägger jag upp det...
kortet som är början, kortet som liknar mina tavlor...
Hoppas inte att folk tar illa vid sig!
Det är mest humor, och konst.
Alla bilder är klickbara för större vy åffkårs! 

FÖRTYDLING, fingret är målat av akryl på frihand. Alltså inget utklipp eller foto! 



Lite amatörmässigt, länge sen jag målade.
Mixed media blidde det. Distresser, glitter, lim, akryl, papper, "frihands-saxning" osv.



Och sen min nya inspirationsbok.
Målat en grund med akryl och sen bara slängt på en massa papper och pynt.
Väldigt jag detta också.


Här i ska sedan skisser av allehanda slag befinna sig. Såväl utkast på målningar som kortskisser.
Även inspirationsbilder och allmänt kludd.


Snälla säg vad ni tycker, men "be gentle" jag är ju nybörjare!!


TO SET THINGS STRAIGHT, the finger is painted wit acrylicpaint. Not with a template, not from a picture or photo. Just my hand paint and a brush.
Okay, here we go...
This is the card, the card that represents my kinda art, that looks a bit like my paintings...
I hope I wont affend anyone!
It's mostly humour, and art.
It could be better, it was a while since I painted.
Mixed media. Distresses, glitter, glue, acrylic paint, paper, "freehand-scissoring" and more.

All the pics are clickable for a closer encounter ;)

And my new Inspiration book.
I painted a base in acrylic and then threw on a bunch of paper and details.
Very me aswell.

I will use this for sketches of paintings, sketches of cards. Ideas and inspirational pictures.
And ofcourse your everyday doodling.
 This is the first time I've altered something!

Please let me know what you think, and be gentle I'm a beginner!

9 kommentarer:

Miaa sa...

Oj, oj, jag älskar ditt kort!! Det är kaxigt och såååå eget! Verkligen en egen stil! Tycker definitivt att du ska fortsätta med din konst på dina kort och andra alster!! KUL!

MVH Miaa

Miaa sa...

Tack själv för kommentaren! Den värmde skönt i hjärtat, den med!
Ser att du bor runt GBG, så: Ha en skön solig dag, med hopp om vår!
/Miaa

Anna Maria Niia sa...

Yepp! Du har found it!!!

Älskar din skissbok!

Jag gjorde som du sa, och snodde några foton från din blogg, hoppas det är okej?!

Kram

CillaT sa...

Jag gillar din stil!! Härligt med lite vågat, annorlunda och något som inte går efter "scrapmodet" och senaste papper/dekosar. (fast själv håller jag mig nog till den safea kategori 2;) )

You go girl!

Unknown sa...

Läckert!!!

Du har hittat din stil, japp.
Fortsätt så, så häftigt.

Kram Nilla

maxell sa...

Yes! Instämmer med dina systrar här ovan. Visst är det härligt att bara göra å göra å göra ännu mer?

Cattis sa...

Kan bara hålla med läckert!! =)

Nillano sa...

Nybörjare??? Du är AS duktig!! Jag vill också kunna. får förska och se hur det blir någon dag!
Hur är det annars med er?
Kramar från Åsbro

MrsPolkaDot sa...

supersnygg bok! Känns inte som att du är nybörjare direkt!! Älskar att hitta egna stilar inom scrap, det är så inspirerande! Ha en bra dag!