söndag 24 april 2011

Easter fabergé

Idag har jag varit på cafét och hjälpt till. Mina kära svärföräldrar och sambo kom och fikade och fick se min oas på hisingen. Dom fick träffa alla underbara stammisar och vänner samt se hur vackert det är vid dammen.
Jag älskar att vara där. Solen sken och man fann stunder att bara sitt och njuta av den strålande dagen.
Vi avslutade kvällen med svärpäronen och T:s bror och spelade kinect tillsammans.
En väldigt väldigt fin dag!

Jag har knåpat ihop några påskägg.
Det första jag ska visa blev lite viktorianskt-inspirerad.
Och den blev en present till Sea!
Grunden till den var ett litet påskägg med ett fint litet ägg med ett motiv som var någon gammal bild dom tryckt upp på nytt. Det föreställde en påskhare.
Jag embossade ägget och lät bilden under skina igenom.
Jag tycker verkligen om det, lite magiskt och konstigt på en och samma gång!





I've made som easter-eggs.
The first one I'll show you is inspired by the victorian era.
And it was a present for my friend Sea!
The egg I made it of had a lovely oldtime-looking picture wich I kept underneath a layer of embossing.
I really like it. It's magical and strange at the same time!

Inga kommentarer: