tisdag 19 april 2011

Signmaking

Just nu blir det inte mycket scrappande.
Och balkongen och köket får vänta.
Jag håller på att måla skyltar till ett ideellt café! Jag försöker sysselsätta mig lite nu när jag mår bättre. Jag får starta lite i taget. Egentligen gör jag väl redan för mycket, kände att jag började bli stressad och har avbokat en del saker. Det är ett framsteg för mig.
Det är väldigt roligt att måla igen! Jag hade inte målat på flera år, men efter att jag gått på bildterapi så kom jag igång och målade på kort. Nu målar jag skyltar, vilket hade varit omöjligt för några år sedan.
Jag kunde inte heller måla stora tavlor och det här är det största jag målat!

Cafét är ett underbart litet café som drivs av RSMH Näckrosen, priserna är makalösa!
Läs mer om cafét och var man hittar det här!
Lite bilder på hur det ser ut nu, ska visa det färdiga resultatet imorgon förhoppningsvis!


Färg på fingrar, precis som det ska vara!

Massa färg och penslar

texten på gång


Not much scrapbooking going on right now.
And the balcony and kitchen is put on hold.
I'm painting signs for a café. I'm trying to do things now that I'm feeling better.
But I have to take small steps. But I guess I'm doing too much already, but I've said no to some things and that's progress for me.
It's great to be painting again. I haven't painted in years, but the art therapy I went on really helped me.
This is by far the biggest I've ever painted.

The café is a wonderful little café that's runned by RSMH Waterlily, the prices are amazing.
Read more about the café and were to find it here!
Some pictures of the ongoing work, I'll show you the end result tomorrow hopefully!

Inga kommentarer: