måndag 11 maj 2009

A glimpse of our home



Nu när T införskaffat en systemkamera så testar ja lite också.
Fasligt kul är det ju.
Har länge tänkt att visa lite hur det ser ut här hemma, men aldrig fått till bra bilder.
Nu ska det bli ändring på det.
Ska starta en serie med bilder av vårt hem, istället för "remember the summer" serien.
Den kommer det dock ett sista inlägg på för sommaren har ju inte kommit igång ännu.

Bilden ovan är alltså lite av ett test sådär.
Det är en närbild på en liten telefonhylla stringmodell i teak som vi har i hallen.
Ovanför den hänger en teakspegel som jag "ärvde" efter farmor och farfar.
En röd plastlampa från bolagret.
Ett kort som min syster A, aka Rimna gjort till mig, med en bild på mig.
En kitschig plåtlåda med skoputs attiraljer i, ett "shoe shine kit".
Och längst in till höger bakom lampan är det en liten portmonnä i vaxduk med röda äpplen på.

Detta blidde väl en lite väl konstnärlig bild, men det kommer mera.
Har fortfarande inte kommit längre på tavlan, om jag inte var så missnöjd med den så skulle jag visa er en bild på hur långt jag kommit... men jag måste ändra den lite först.

Idag har jag pärlat, en så fyndig pärlplatta. Jag är omåttligt nöjd, vilket inte är likt mig.
Den ska strykas imorrn (senare idag) sen kommer bild! Promise!

Now when T has bought a great camera I'm taking the chance to play with it.
It's soo fun!
I've been thinking about showing our home for a long time now, but never gotten any good pics.
That's history now!
I' going to show a serie here on the blog with sneakpeeks of our home.
Consider this the first one.

Remember that the picture above was one of my first, so I hope it will get better.

It's a close up picture of a shelf in our hall. Made of teak.
Above it hangs a small teak mirror that I've gotten after my grandma and grandpa (dads side)
A lamp made out of plastic from a store called Bolagret.
A card my sister a aka Rimna made for me with my picture on it.
A "sho shine kit" box in metal.
and a small purse in plastic fabric with apple prints on it.

I've been a bit creative also today. Promise some pics of it tomorrow (later today that is).

Inga kommentarer: