torsdag 14 maj 2009

Junkyard fantasy photos!




Jag och Älsk åkte på inspirations-tur aka foto safari för att jag vill ha lite känsla och komma igång och måla och för att vi båda vill lära oss att ta bra foton, och att lära oss kameran.
Eller rättare sagt, T lär sig kameran och jag bara gör och när jag inte gillar bilden så frågar jag T hur man kan ändra ljus osv.
Sjukt kul är det.
På väg till Lerum så fick jag se värsta drömstället för fotokåta som oss.
En Skrotsamlares dröm, med vackra rostiga antiktiveter.
Vi letade oss runt i ett enormt industriområde och till sist fann vi det.
Gamla lastbilar, pansarvagnar, gamla gamla militärfordon.
Med patina, flagnad färg och historia. Yaay.

Och vi var där länge. Ovan är enbart mina bilder men T tog en massa fina. Han lade ut några på sin blogg. Är det inte vackert? Fult på ett sätt, men ändå vackert.
Jag är nöjd, för att aldrig ha hållit i en systemkamera innan så är det klart godkänt tycker jag!

Och jag fick idéer till målningar! Mycket bra!
Måste tillägga att jag även älskade farbrorn som ägde stället.
Han cyklade på en så söt cykel, och hade snälla ögon som speglade en klok erfaren själ.
Och det bästa av allt, han hade vackert vitt hår och en vit mustach som han med omsorg böjt upp i två glada krullar på varje sida av sitt ansikte!
Jag ville ta ett kort på honom med, men det vågade jag inte....


Me and my Love went on a inspiration-trip aka fotosafari. Mainly to try to learn the camera and learn how to get good photos, but also on my part to get inspiration for painting.
We had a place in mind, but on the way there I spotted a beutiful junkyard.
So we made our way trough a big industrial area and found it after cruisading a bit.

There were old military vehicles, with beutiful flaked off paint, rust, patina, old lorries and an armoured car. A lot of history in one place. Ugly and beutiful at the same time.
So the pictures above is from there, not all of them but most. Like it?
I think it's pretty good considering I've never held a system camera before.
T learns how the camera works and I just use it, and ask him how to change things when I don't like something in the pic.

And I got some ideas for paintings. Very good!

4 kommentarer:

Anna Maria Niia sa...

Underbara foton!!!
Jag är inte alls avundsjuk på eran kamera...

Kul att du kommit igång med bloggen igen, jag smyger in här varje dag för att ta del av din och Tomas vardag. Jag saknar er!

Kram

Anonym sa...

Hej darling! Det betyder massor för mig att du har T och dina söta husdjur och att du nu ocksa har din kamera. Vet du varför? Jo, för jag märker att du gör progress. Varje gang jag gar in pa din blogg och kollar och det finns ngt skrivet da blir jag glad för jag vet att du "finns" där. Nagra tecken fran en vän langt bort men som är nära i hjärtat. KRAM min älskade! Karin

roensk sa...

Det blev ju faktiskt sjukt bra bilder...

IgA sa...

Hoops vilka bra bilder. Kul att ni tagit er ut till ett gammalt skrotupplag. Där finns det verkligen material till fina bilder. Ett par av bilderna är verkligen bra. Gillar när bilderna är riktigt nära. Färgerna och patinan talar för sig själva. Fortsätt med detta. Härligt att det slår an måleristrängen oxå. Hoppas vi ses snart. Stora kramen!!