onsdag 13 maj 2009

Progress on my painting



Lite detaljbilder...
Har kommit en bra bit på väg.... men har fått en blockering nu...
Det är nåt i bilden som inte stämmer, och jag kommer ingenvart....
Har en massa andra målningar på skiss stadiet, men kan inte fortsätta med dom förrän jag löst denna. Kanske dumt men sån är jag..

Detta är utrivna boksidor limmade på en pannå och sen målat med akryl på.
Den handlar om mina lässvårigheter sen jag gick in i väggen....

Jag har lite glada dagar blandat med svåra dagar nu...
Jag har inte så mycket ork, var ett tag sen jag orkade måla nu..
Vissa dagar orkar/vågar jag inte gå ut ur lägenheten...
Telefonskräcken sitter i..

Men jag ser med tillförsikt på vad som kommer hända framöver.
Samtidigt så är jag jätte orolig.
Men jag kämpar nu främst för att få ork, och för att höra av mig...

Some detail pictures.
I've come a long way on the painting but there are some things missing.
There are soo many more paintings in my head but I can't allow them to come out as long as I havent finished this one.
Stupid maybee, but that's how I work.

In this painting I'm working with book pages glued on to a panel and then I've painted on it with acrylic color.
The painting is about my readingdisorders since I got burned-out.

Some of my days are really hard now, and some days are happy.
Some days I can't even get out of the appartment.
Still afraid of telephones..

But I look forward with reassurance.
And I'm working to get more fortitude and courage to get in contact with people.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Tack för titten hos mig!

Det ska bli spännande att se hur tavlan blir när den blir klar.

Kram Nilla

Anonym sa...

Provocera. Ge honom en snopp!

Mia sa...

Inte visste väl jag att du var så begåvad! Wow! Underbar målning och fantastiskt att du dealar med dina egna demoner! BRAVO! : )

dessutom så har jag också telefonskräck, den är jobbig när man vet att man måste ringa nån viktig person!

lycka till vännen, jag håller tummarna för dig!

Kramar
/Mia Mäkilä