tisdag 2 februari 2010

Vill en massa..



Lekt lite med en bild som tomas tog på mig för ett tag sen..

Scrappat med min E idag också.
Gick inte lika bra för mig idag som sist.. nåväl, bättre lycka nästa gång.

Jag har någon konstig slags oro i kroppen, och magen känns som nån annans mage sen jag var sjuk förra veckan.
Jag kunde inte äta och hade feber.
Jag svettades så att allt var dyblött och fingrarna såg ut som små russin.

Sedan dess har jag inte kunnat äta som vanligt.
Men iochmed att "som vanligt" i mitt fall inte är särskilt bra så är detta positivt.
Äter mindre och lite andra saker än tidigare.
Ingen jätteförändring men ändock en förändring.
Får se om det blir någon förändring i vikt på grund av det.

Har tänkt mycket de senaste månaderna.
På medberoende, på mående, på att fastna i diagnoser, på hur människor fungerar.
På en hel massa saker helt enkelt.
Ibland vill jag bara ruska tag i alla och be dom att ta itu med sina demoner, ibland så förstår jag inte själv hur jag ska komma vidare.

Vill just nu:

Få inspiraton och ork att måla.
Använda min röst, i ett band eller liknande. Vill ju bara sjunga. Nån som bor i trakten kring Göteborg och vill ha ett rockabilly/retro band med ståbas och hela faderullan och nu letar efter en passionerad sångerska... hör av dig.
Vill egentligen göra i princip vad som helst som inbegriper sång.
Vill klara av att städa ordentligt.

Ja.. det var det, det!

Played with a picture Tomas took of me a while ago.
I went to Elin to scrapbook today too.
It did'nt go as good as last, better luck next time.

I have some kind of strange niggle inside and my stomach feeks like someone elses stomach since I was sick last week.
I could'nt eat and had fever.
I was sweating soo much that I was soaking wet and my fingers looked like little raisins.

And since then I haven't been able too eat like normal.
But my eating habits arent especially good usually so that's a good thing me not eating normal.
Let's see if there will be some change in my weight cause of it.

I've been thinking a lot the latest months.
About co-addiction, how one feels, about getting stuck in diagnoses, about how people function.
About a lot of things.
Sometimes I get so frustrated with others that I just want to take them by their shoulders and shake them to deal with their demons, sometimes I can't even grip how I am going to get on with everything.

Want to right now:
get some inspiration and have the strenght to paint again.
Use my voice, start a kind of oldstyle rockabilly band. Use my voice in any form.
Manage to clean properly at home.

Well that's that!


Inga kommentarer: