söndag 28 februari 2010

Put on a happy face

Måste skriva av mig lite...

Är så trött på tillgjordhet just nu.
Jag vet att jag pratat om det innan, men nu är det en lite annorlunda sida av det.

Människor som aldrig slappnar av och är sig själva utan bara spelar en roll hela tiden, det är så tröttsamt.
Det är extra tröttsamt när man behöver umgås med dom.
Jag blir alltid nervös och säger konstiga saker i såna människors närvaro.

Jag kan känna deras ångest, deras vilja att vara något de inte är.
Och det gör mig nervös.
Man vill bara ruska om, och säga att det är ok. Att de kan sluta spela nu, det är ingen som bryr sig om de är perfekta eller finast eller vad det nu kan vara.
Bild från när jag sminkade mig på halloween Pic of me putting my makeup on at halloween

Hela jorden kretsar runt dessa människor, jag tror att jag varit sådan själv ibland.
Och det gör lite ont att tänka på. Jag är medveten om att jag åtminstonde varit riktigt duktig på att sätta upp fasader, men jag orkar inte längre.

Människor som måste ha fasader uppe hela tiden, överpresterar oftast.
De är finast, bäst, klarar mest av alla, gör saker hela tiden och är allmänt övermänskliga.
De vill tro och tror att alla ser upp till dom.

Människor med dåligt självförtroende och som äger den stora avundsjukan blir oftast arga och hatar dessa "fasadbyggare", jag blir bara trött och nervös. Och inser ännu mer att fasadbyggarna har ännu sämre självförtroende än alla andra. Eller full av olust är nog bättre uttryck för min känsla än nervositet. Saker blir bara så fel liksom.

Jag tror att de är rädda för att ingen ska tycka om dom om de visar sig som de är, visar den nakna sanningen.
Men alla kan inte gilla en, några kommer gilla en oavsett!
Och det är dom man ska vara med.

I'm so tired of fake people.
People that never seems to relax and always show their best side.
You know those who always looks their best, always brag, and who make the fake facial expression as if they were in a photo studio.

I always get nervous when I'm around people like that.
I've been like that myself I think. But I just gave it up, it's not really worth it.
And people see trough it anyway.

To always over achieve and think that the world revolves around you, it's just so tiring.
Just drop it! I promise it'll feel better.

Inga kommentarer: